World Soccer League

(Commodore 64)

Úgy vélem, ha valaki jól elszórakozik egy játékkal, akkor az már elérte célját, betöltötte a funkcióját - függetlenül attól, hogy a játék készítői mit szerettek volna elérni, milyen irányt plántáltak bele a játékos számára. Ebben az esetben mellékes a grafika, hogy a játék esetleg régi(es), esetleg hibákkal teli: sikeresnek mondható a játék, ha újra és újra előkerül az ember emlékezetében, aztán előszedi és újra játszik vele - fittyet hányva az újdonság izgalmával kecsegtető, új csodák felfedezésére. A C64 korszakom végén akadtam rá újra a World League Soccer című a focimenedzserre, de emlékszem, már korábban is játszottunk vele - apámmal (biztos, hogy ez még bőven a '90-es évek elején történt). Jókat szórakoztunk azon, hogy a játék véletlenszerűen olyan neveket dobált a játékospiacon, hogy KOCSIS, vagy PUSKAS, CZIBOR, aztán persze megvettük őket, kiálltunk a nagy csapatok ellen mindenféle őrült taktikákkal, és hatalmas zakókba szaladtunk bele.

A látványos címképernyő

A World League Soccer egy egyszerű, mindenféle extrától mentes, 1990-ben készült focimenedzser. Nem tudom, miért fogott meg annyira, kinézetre egy sima, BASIC-ben írt Commodore Újság hasábjain feszülő játék is lehetne (talán pont ezért) - de annál azért jóval bonyolultabb a pite. Mint említettem, a C64 korszakom végén szedtem elő újra, aztán PC-n, kezdetleges, DOS-ban futó C64 emulátorban is játszottam vele: ráadásul az emulátor játékkal együtt bőségesen elfért egy floppy lemezen.

Így fordulhatott elő, hogy amikor a középiskola műhelygyakorlatán megbíztak egy számítógépen végzendő, egész műszakos időtartamú feladattal (amit fél óra alatt csináltam meg), úgyhogy be tudtam tölteni a lemezről a játékot (persze hogy nálam volt), és aztán egész nap ezzel játszottunk: futballrajongó osztálytársak körbeültek, figyelték a bajnokság állását, a csapat tagjainak nevét átírtuk saját vezetéknevünkre (plusz a keresztnév kezdőbetűje, tehát KOVACS F., ha kifért), adták a taktikai tippeket. Nagyokat röhögtünk kárörvendve azon, hogyha valamelyikünk virtuális alteregója 6 mérkőzéses eltiltást kapott a kupa előtti negyeddöntőben, vagy jól lesérült: szóval igazán jól éreztük magunkat.

Ez tehát egy játék, azon kevesek közül, amivel még megtörtént a "klubélmény", a közös hülyülés, és nem mellesleg, elkészülte után 30 (!) évvel is le tudott kötni most, a napokban (2020-at írunk), több napi szabadidő ment el rá - újra, raádásul ugyanolyan hangulatban, mint annak idején. Ehhez azt hiszem, nem kell különösebb kommentár, csak annyi, hogy én cserébe tartozom ennek a remek játéknak egy tisztességes, komoly játékleírással, egy használati útmutatóval, ha úgy tetszik - természetesen szem előtt tartva a valóságot, melyszerint a játékpiac mai, ilyen témájú felhozatalának ismeretében valószínűleg a kutya sem fog nekiállni ezzel játszani. Én azért köszönettel tartozom Scott Gardner és Alan Clayton uraknak ezért a remek játékért!

A játékról, röviden

Mielőtt azonban a hosszú kezelési útmutatót ismertetném, ejtenék néhány szót a játékmenetről. Egy futballklubot kell irányítanunk, feladataink közé tartozik az edzősködés és a klubmenedzselés. A csapatunk összeállításán kívűl figyelnünk kell tehát a klub anyagi helyzetét is, a szezonok végén pedig kapunk egy százalékos értékelést a munkánkról MANAGER RATING címszó alatt. Ha ez vészesen alacsony, akkor számíthatunk arra, hogy a következő szezonunkat már másik csapat írányításával kezdjük...

A teljesség kedvéért a játék technikai értékelésére is kitérnék: a labda pályán lévő helyzetét ábrázoló, mozgó teli körön kívül grafika nincs, mint ahogy hangok, hangeffektek, és zene sincs, irányítás billentyűzetről történik, a játékállás mentése kazettára. A játék teljes egészében szöveges, alap karakterkészletet használ, angolul van, de mint ahogy már jeleztem: adatbázisa módosítható. Azt hiszem, ennyi elég is lesz, lássuk a játékot!

A KEZDÉS

Kezdéskor ki kell választanunk, melyik csapatot szeretnénk irányítani. Ennek az égadta világon semmi jelentősége nincs (talán csak a rajongói szempontból), a játékosok és a csapatok is átnevezthetőek, és amúgy is ugyanazzal az alap játékoskerettel kezdünk, ugyanúgy a Division 2-ben. (A játék egyébként azonnal fel is ajánlja a névváltoztatás lehetőségét a klubnevet illetően.)

Bőséges lehetőségek

A játékoskeret megtekintése után a játék nehézségi szintjét állíthatjuk be 1-5-ig (1 - a legkönnyebb stb.), ez csak egy szorzóértéket határoz meg, 1-es szinten általában 8-9-es képességű játékosokkal kezdünk, 5-ös szinten pedig 3-asról indulnak. Ennek kiválasztása után már indulhat is menedzseri karrierünk (amolyan edző - menedzser inkább).

A FŐMENÜ Ezt sokszor fogjuk még látni

A játék színes főmenüje mellett egyéb adatokkal is találkozhatunk: a bal felső sarokban lévő DIV 2, illetve DIV 1 felirat arra utal, melyik "osztályban" vagyunk éppen. A jobb felső sarokban a WEEK felirat mutatja, hogy a bajnokság hányadik hetében járunk, a képernyő alján látható CASH fontban jelzi, mekkora keret áll rendelkezésre a klub költségeit illetően, a SKILL LEVEL pedig a játék nehézségi fokáról tájékoztat.

Az alatta következő három sorban láthatjuk a NEXT MATCH bejegyzést, utána két állapotjelzés lehetséges, melyszerint a soron következő mérkőzésre HOME (hazai), avagy AWAY (idegenbeli) pályán kerül sor. A második sorban a következő ellenfelünkről értesülhetünk, a harmadik sor pedig azt mutatja, melyik kiírásra szól a következő mérkőzés: vagy WORLD DIVISION (+osztály), vagy pedig WORLD CLUB CUP ROUND (+forduló száma).

A képernyő középső részén a Főmenü található, az irányításhoz szükséges menüpontokkal.

1 - PLAY GAME: A soron következő mérkőzés indítása. Vigyázzunk, mert nincs cancel, egyből a kezdőrúgásnál találjuk magunkat (lásd ott).

2 - CHECK PLAYERS: A játékoskeret megtekintése.

3 - EDIT NAMES: Edit nevei... Illetve a névadatbázis szerkesztése.

4 - BANK: A klub működéséhez fontos intézmény.

5 - FIXTURE LIST: A bajnokság következő mérkőzéseinek listája.

6 - LEAGUE TABLES: A bajnoki tabella.

7 - OPPONENTS DATA: A következő ellenfél csapatával történő összehasonlítás, ebből a legfontosabbak a "harci értékeink" (lásd lentebb).

8 - TRANSFER MARKET: Játékospiac.

9 - SAVE TO TAPE: A játékállás mentése (kazettára).

0 - LOAD TO TAPE: A játékállás betöltése (kazettáról).

A továbbiakban pedig következzen a különböző menüpontok részletes ismertetése!

1 - PLAY GAME

Rögtön csapjunk is a lecsó közepébe, ezzel a menüponttal utazhatunk a következő mérkőzésre. Mint jeleztem, nincs cancel, azaz egyből a mérkőzés kezdőrúgásának elvégzését várja el tőlünk a program (PRESS RETURN TO KICK OFF).

Az FC Köln-nek semmi esélye ma már

Nézzünk szét: a legfelső sorban a mérkőzés apropója szerepel, bajnoki-e, vagy kupamérkőzés-e, amin épp a körmünket rágjuk az idegtől. Az ezt követő sorban a mérkőzést játszó két csapat neve szerepel, mellette a lőtt gólok számával. Az alattuk lévő tágas hely azért szükséges, hogy a góllövők nevei (és az esett gól perce), avagy a sérülés, illetve lapok jelzései is kiférjenek. Ahogy haladunk egyre leljebb, láthatjuk a játék egyetlen grafikára és animációra utaló elemét: a mozgó labdának fantáziálható teli kör mozgását, ami lényegében a pályát jelenti (kétoldalt a csapatok rövidített nevei). A labda ide-oda jár vízszintes irányban, annak kell drukkolni, hogy lehetőleg ne a mi térfelünkön lutyogjon.

A "pálya" vonala alatt a játék minimalista módon kommentálja a mérkőzést, így próbálva növelni az izgalmakat. A TIME jelzi, hogy a mérkőzésben hol járunk időben, az ATT felirat melleti szám a nézőszámot mutatja. Az utolsó sor jelzi, hogy a játék során a számbillentyűkön kívül a C gombot fogjuk a legtöbbször megnyomni, mert az a continue.

A mérkőzés folyamatába avatkozhatunk az S billentyű lenyomásával, evvel jelezzük, változtatni kívánunk a csapaton (szinte ugyanazt a menüt kapjuk, mint a CHECK PLAYERS menüpontban, lásd ott).

Thompson a meccs embere

A mérkőzés után kapunk egy összesítést a játékosok szerepléséről. A táblázatban a jó megoldások és a hibák szerepelnek pontokban kifejezve, valamint, hogy a játékos képesség - értéke (RATING) mennyire alakult a mérkőzés során (illetve ezt nem mutatja, hanem hogy éppen mennyi, de változott).

A sok döntetlen nekünk kedvez

A meccs emberét is megnevezi a program, ezután pedig továbbléphetünk a hétvégi forduló többi mérkőzésének eredményére, amely a bajnokság állásának számolgatása miatt lényeges, a statisztika kéjenceinek legkedvesebb oldala ez.

A bank 6465 fontnyira szereti a klubot

Ezzel még nincs vége, kapunk az arcunkba egy összesítést a mocskos anyagiakról is, ami legalább annyira fontos a klub működéséhez, mint az eddigi infók. Az képernyő tartalma:

GATE MONEY: Bevétel.

BANK INTEREST: Banki kamat. Ha nem vagyunk 0-án, akkor plusz pénzt jelent, tehát a gazdagság jobb, mint a szegénység, anyagi szempontból is.

PLAYER / STAFF WAGES: Játékosok és dolgozók fizetése.

POLICING COSTS: Rendőrök fizetése, a szurkolói rendbontások megfékezésére (80-as évek, Anglia, kényes téma).

GROUND UPKEEP: Pálya karbantartási költség.

LOAN REPAYMENTS: Ha felvettünk banki kölcsönt, akkor a törlesztőrészlet összege.

OVERALL PROFIT/LOSS: Kezeslábas bevétel - veszteség. A viccet félretéve: a végösszeg, ami a kasszát módosítja.

CURRENT BALANCE: A kassza aktuális tartalma.

A folytatás után visszakerülünk a főmenübe.

2 - CHECK PLAYERS Magyar nevű U.K. (Egyesült Királyság) játékosok

Öltöző, itt láthatjuk a teljes játékoskeretet. Ugyanitt cs*szhetjük le a csapatot, avagy dícsérhetjük meg őket az elmúlt mérkőzésen nyújtott teljesítményért (már amennyiben valakinek belefér egy egyszerű táblázattal balhézni a játék hevében, nekem igen). Az 1.-11. hely adja a kezdő csapatot, a 12.-13. hely a mérkőzésre elvitt cserejátékosokat (SUBSTITUTES), az összes többi pedig az otthon maradt tartalékot (RESERVES). A táblázat oszlopai balról - jobbra:

NO - A csapatban betöltött hely (egy sima sorszám, nem a játékos száma, csak hivatkozási értéke).

NAME - A játékos neve, az alap adatbázis mindenféle angol nevet ad be, külföldieknél pedig valami külföldit (elég érdekesek vannak).

FORM - A játékos legfontosabb tulajdonsága, a RATING, ennek értéke 1.00 - 15.00-ig terjedhet. Ez mutatja meg, hogy a játékos mennyire jó. Az érték nem állandó, változhat mindkét irányba, a nyert mérkőzésektől, a folyamatos foglalkoztatástól növekszik, a sok kispados üléstől és a vesztett mérkőzések utáni kudarcélmény negatívan befolyásolja. Ez határozza meg a játékos pénzbeli értékét is.

PL - Azaz PLAYED MATCH, a játszott mérkőzések száma a szezonban.

GL - Azaz GOALS, a lőtt gólok száma a szezonban, a kapus inverz értéke a kapott gólok számát mutatja.

P - Valószínűleg PENALTY, azaz a büntetések, illetve lapok száma, ha eléri a 10-et, akkor a játékost eltiltják pár meccstől.

NAT - A játékos nemzetisége. Mivel alapvetően nemzetközi bajnokság - szerűségről van szó, így az egy csapatban lévő idegenlégiós korlátozásoknak nincs jelentősége (nem is tudom, hogy akkor volt-e), maximum csak a játék hangulatára lehet hatással. Előfordulnak E.G, és W.G. jelölésűek is, amelyek a játék elkészültekor, 1990-ben már elvileg nem voltak érvényben (Kelet- és Nyugatnémetországról van szó), elképzelhetőnek tartom, hogy mikor a játék fejlesztése elkezdődött, akkor még érvényben volt.

A virtuálisan megtehető opciók mellett a következők állanak rendelkezésünkre a csapat alakításának érdekében (az alsó menüsor):

1 - MENU: Vissza a főmenübe.

2 - CHANGE: A játékos pozíciójának megváltoztatása. A program két kérdést tesz fel: kit, és hova. Ezeket a sorok számával kell megadnunk. Több feltétel is van: a program nem engedi mérkőzésre a csapatot, ha sérült / eltiltott játékos van a kezdő 11-ben, illetve nincsen 2 cserejátékos kijelölve. Ugyanakkor szól, ha egy poszton nincs játékos, tehát nem játszhatunk 5 védő - 5 csatár felállásban, kapus nélkül viszont simán kiállhatunk...

3 - ALTER: A játékos posztja. Mivel a kapuson kívűl fix poszt nincs, ezért szabadon átállíthatjuk a csapatban betöltött szerepeket (a program egy kör alatt 2 ilyet engedélyez). Előfordulhat, hogy egy játékos nem azon a poszton a legjobb, amin alapvetően van! Újonnan vásárolt játékosoknál is érdemes kísérletezni.

4 - SELL: A játékos eladása. A keretben mininum 15 játékosnak kell lennie, tehát csak az efeletti játékoslétszámot engedi kereskedelmi célokra.

3 - EDIT NAMES Minden Idők Legminimalistább Adatbázis Szerkesztője

Ehhez nem kell különösebb részletezés, itt lehet átírni a játékban található neveket, akár csapatról, akár játékosról legyen szó (a saját klub nevét itt már nem lehet!). Talán csak annyit érdemes említeni, hogy kicsit fapados a bevitel, minden sikeres művelet után kilép a főmenübe, tehát ha nagyobb lélegzetvételű adatbázis megkettyintésére készülünk, kössük fel a felkötendőt. A program egyébként minden további probléma nélkül elfogadja az üres szóközöket is akár név gyanánt, mivel alap input-rutint használ.

4 - BANK A kezdésnél...

Nem mondhatjuk, hogy ez a menüpont is túl van cifrázva: felvehetünk hitelt, visszafizethetünk hitelt, és mehetünk. Bővebben:

CURRENT LOAN: A kölcsönkért pénz összege.

WEEKLY REPAYMENTS: A heti törlesztőrészlet összege (ha van kölcsönünk).

MAXIMUM LOAN: A hitelként igénybe vehető pénzösszeg felső határa.

CURRENT CASH: Aktuális egyenleg.

Érdemes megjegyezni, ha a kassza nullára csökken, folyamatosan növekszik a CURRENT LOAN értéke, azaz a tartozás, hiszen minden egyes heti kiadásunkat kipótolja nekünk a bank - mint ahogy plusz pénzt kapunk támogatás címén (ez a BANK INTEREST a profit/kiadás képernyőről), ha egyáltalán nincs tartozásunk a bank felé. Elvileg a végtelenségig el lehet menni mínuszba, ha nem küldenek el minket a klubtól...

5 - FIXTURE LIST A két Dinamó után kisülés lesz

A bajnokságban soron következő mérkőzéseink listája, azaz a bajnoki kiírás. Sajnos a kupaszereplést nem jelöli, viszont kétoldalon mutatja be mindkét fordulót, azaz a régebbi bajnoki eredményeket is megnézhetjük itt. Az oszlopok jelentése:

NO: A mérkőzés száma.

H/A: A mérkőzés hazai, vagy idegenbeli pályán zajlott-e (vagy fog).

OPPONENTS: Az ellenfél neve.

RESULT: A mérkőzés eredménye.

ATT: A mérkőzés nézőszáma.

6 - LEAGUE TABLES Két forduló után még az élmezőnyben

A bajnoki tabella. Mindkét divízió 16 csapatos. A második osztály felső két helyezettje a szezon végén feljut az első osztályba, az első osztály utolsó két helyezettje pedig kiesik az elitből. A zsúfolt táblázat oszlopai balról - jobbra:

P: Játszott mérkőzések száma.

W: Nyert mérkőzések száma.

D: A döntetlen mérkőzések száma.

L: A vesztett mérkőzések száma.

F: Összes lőtt gól.

A: Összes kapott gól.

PTS: Pontszám. A nyert mérkőzésekért 3, a döntetlenekért 1 pontot kapunk.

7 - OPPONENTS DATA Papíron csak a védelmük jobb

Na, ez egy elég izgalmas menüpont. A két csapat különböző sorainak összérték-­átlagát mutatja meg, valamint egyéb statisztikai adatokkal is szolgál, hogy ijesztgetni tudjuk magunkat - lényegében a bajnoki tabella adataiból táplálkozik.

GOALKEEPER: A kapus poszt játékereje.

DEFENCE: A védelem játékereje.

MIDFIELD: A középpálya játékereje.

ATTACK: A támadóerő.

8 - TRANSFER MARKET A játékospiac

A klub sikeressége nagyban függ az anyagi helyzettől (valójában csak attól, kis pénz, kis foci), ezáltal vehetünk jobbnál jobb képességű játékosokat, hogy aztán méltó ellenfélként lépjünk pályára a legnagyobb nevű klubok ellen. Persze akárcsak a játék többi része, ez is izgalmasra sikerült: mindössze 3 lehetőségünk van a kiválasztott posztok valamelyikén játékos után kérdezni.

A gép az adott poszton véletlenszerűen felajánl egy megvehető játékost, kinek képessége akármilyen lehet - aztán 1 alkalommal licitálhatunk. Ha megfelelő összeget kínálunk, a gép rövidke gondolkodás után kilép a főmenübe, és a játékost már a keretben köszönthetjük. Ellenkező esetben, ha keveslik a pénzt, elegánsan elküldenek minket a rücskös lófenébe.

9 - SAVE TO TAPE

Lehet, hogy rémlik valami, de találkoztam már lemezes verzióval is, erre már nem emlékszem. Emulátorban a mentési lehetőségek másfajta tárháza is rendelkezésre áll, ezt ugye nem kell részletezni...

0 - LOAD TO TAPE

Lásd egyel feljebb.

A HIBÁK

Az lassan gigabájtos méretűre nyúló kezelési útmutatóm után rátérnék egy kicsit a hibákra, hiányosságokra is. Ezt azért nem az elején tettem meg, mert elsőre talán ijesztő lehet ennyi hiba összehordása, és talán azt a benyomást keltheti, hogy ez egy hibákkal teli játék. Másrészt meg kell említeni ezeket is, hogy lássuk, ilyen durva hibákkal is működőképes egy játékélmény.

1. A játékban, mint a valóságban, párhuzamosan folyik a bajnokság és a kupaszereplés: a kupaküzdelmeket azonban a program nem jelöli a FIXTURES-ban (meg sehol), így a mérkőzés előtt értesülünk arról, hogy a jövő héten éppen az következik. Ezt gondolom nem kell ecsetelnem, miért lenne fontos több mérkőzéssel előre tudni, mindenkinek nyilvánvaló lehet: a sztárjátékosokat érdemes "pihentetni" a sokadik bajnoki meccsen, hogy a fontos, kieséses kupamérkőzésen nagyobb eséllyel szálljunk harcba. Döntetlen kupameccs esetén a mérkőzés újrajátszása következik, ha jól vettem észre azonnal, ez is kicsit érthetetlen.

2. Elég nagy hiba, hogy - mivel több sor nincs kiírni a góllövőket - körülbelül 7 gólnál többet nem is lőhetünk egy meccsen az ellenfélnek...

3. Emulátoros ganajkodásaim során derült ki, hogy egy mérkőzésnek nem lehet annyi végkifejlete, azaz az algoritmus igen fura, mi több elég gyanús a mérkőzések alakulásának szempontjából, ez persze nem igazán látszik akkor, ha csak 1 lehetőségünk van mindenre - nyilván erre építettek annak idején a fejlesztők is.

4. Úgy vettem észre, a kezdő 11-ben mindegy, hol helyezkednek el a játékosok, azaz a védő lehet akár a csatársor közepén is - végső soron a képességek (össz)értékeit veszi figyelembe a program, tehát a védők, középpályások, csatárok egymás utáni rendezése csak az átláthatóság miatt lehet fontos, a CHANGE utasításnak ebből a szempontból ott semmi jelentősége nincs.

5. Kapus nélkül is pályára léphetünk, ami vicc, mindenképpen megkapjuk a maximálisan megkapható gólmennyiséget a mérkőzés során.

6. A játék az egyszerűség kedvéért nem foglalkozik a bal- és jobblábasság tényével, azaz ilyen posztok nincsenek, valamint a csapat taktikája sem állítható, nincs védekező, avagy támadó szellemiségű játék, ami azért elkelt volna, de érezhetően ezzel nem akartak bíbelődni.

TIPP(ÖZÖN)

A játékospiac random játékosai a legtöbb esetben nem azon a poszton a legjobbak, amin megvásároljuk őket, ezt érdemes szem előtt tartani - de ez sem minden esetben van így, csak túl sokszor. Induláskor érdemes a meglévő játékosok posztjainak állításával kezdeni, a következő cheat útmutató a kezdeti hatékonyság növelését szolgálja (és mindegyik nehézségi szinten működik).

4. L. EVANS → MIDFIELDER

8. S. CARR → DEFENDER

10. L. BENNETT → MIDFIELDER

11. M. JONES → DEFENDER

13. J. HOLTHAM → DEFENDER

14. F. TAYLOR → DEFENDER

15. S. PREECE → ATTACKER

Így kapunk egy csomó védőt ugyan, de néhányat eladva már sokkal jobb képességű csapat állhat rendelkezésünkre pár (egészen pontosan 4) forduló múlva. Szívesen!

Az értékelés

A felsorolt hibák ellenére a program hangulata óriási, de ez a grafika hiánya miatti fantáziának is köszönhető, valamint annak, hogy tetszőlegesen módosíthatóak a nevek, azaz a jó játék egyik fő kritériumának (a szerkeszthetőségnek) simán megfelel.

Egy angol származású humoristát (körülbelül) idézve és némileg módosítva: az a jó focimenedzser-­játék, aminél WC-szünetben, a fürdőszobában kézmosás közben sajtótájékoztatót tartasz képzeletbeli újságíróknak a csapat teljesítményéről, és a jövőbeli célokról. Ha ez a vicces esemény nem is teljesül, mindenképpen nagy a kihívás az elitbe tartozásért, néha a középmezőnyben való megmaradásért is hatalmas taktikai csatákat kell vívni. Nem beszélve a többi izgalomról, a kieső helyen tanyázásról, a klub anyagi gondjairól, az anyagi csőd elkerülése miatt eladott sztárjátékosok hiányából fakadó vesztett meccsek utáni hangulatról, aztán a csapat újjáéledéséről, egy feljutásról, végül az első osztály bajnokságának megnyeréséről, egy esetleges kupagyőzelem mámoráról.

...vagy akár arról, amikor a szűkös költségvetésű klubbal a másodosztály végén kullogva azon izgulunk, hogy mindkét jó csatárunk egészséges legyen a következő kupamérkőzésen, mert akár egy nyolcaddöntőbe jutásért is busásan fizetnek...

Egyszóval él a játék, de gyanítom, csak azoknak, akik élni tudnak a lehető­séggel, és bele tudják élni magukat egy ilyen szerény virtuális környezetbe. Remélem ezzel az ismertetővel méltó helyre helyeztem ezt a játékot, amelynél látvány­osabb, bony­olultabb (és lehet hogy jobb) is akad a géptípusra - csak ilyen emlékeket idéző, és 30 év után is ennyire szórakoztató biztos, hogy nem.